דיאטה קלה דייטה פשוטה
 

עצות מעשיות עבור דיאטה מתונה והורדה במשקל

ירקות

בכל דיאטה ממליצים על אכילת ירקות רבים הנחשבים לבריאים ולא משמינים. אולם הבעיה העיקרית הינה שלאכול ירקות צריך חשק מיוחד, ואילו לאכול חלבה, שוקולד או חטיפים לא צריך כל חשק מיוחד או הכנה מראש...
לכן הקל על עצמך מבחינה מעשית. העלם כל מוצר משמין שאינו חייב להיות בטווח הראייה או בבית, ובמקומו הכן ירקות שטופים ומוכנים זמינים ככל האפשר לאכילה מיידית.
הכן מספר קערות הגשה ובתוכם מלפפונים שטופים ומוכנים למאכל, עגבניות שרי, רצועות גזר חתוכות, עלי חסה צעירים וכדומה.
מספיק שהצלחת להמנע מחטיף משמין במהלך היום וכבר אתה בדרך הנכונה!

מה אכלתי היום? תפריט לדוגמא

  • 2 פריכיות קלות 23 קלוריות כל אחת עם 2 כפיות שוקולד למריחה נוטלה- פעמיים היום
  • 4 קפה הפוך
  • 50 גרם פסטרמה דלה ללא כלום
  • סלט 200 גרם סלק אדום עם קופסת טונה ללא שמן
  • מנה גדולה של תפוחי אדמה ופתיתים ברוטב טעים שנשארו מארוחת יום שישי

חייב שוקולד !!!

דייטה מתונה לא מהירה ובריאהמי שאוהב שוקולד ורגיל לאכול אותו ללא חשבון, לא יכול לעשות דיאטה שבה לא אוכלים שוקולד. גם אם יצליח בדיאטה כזו לזמן מסוים, הוא ישבר לאחר תקופה ויאכל כמות כפולה ממה שרגיל. לכן אם אתה מאוהבי השוקולד, אתה חייב לשלב אותו בתפריט הדיאטה היומי
לשוקולדים שונים יש ערך קלורי שונה. יש הבדל מצטבר בין 390 ל 440 קלוריות ל 100 גרם, ולכן הקפד תמיד לרכוש את המוצר עם הערך הקלורי הנמוך יותר.
חצי חבילת שוקולד שווה בערך 220 קלוריות. אם המטרה שלך הינה לאכול כ 1800 קלוריות ביום, ניתן לשלב בדיאטה חצי חבילת שוקולד ולאכול בשאר היום כ 1600 קלוריות נוספות.
כריך לחם קל עם ממרח שוקולד איכותי יתן אפקט משביע יותר לעומת שוקולד בנפרד.

קוביות סוכר

על פניו קוביות סוכר נראות כמוצר שאינו מתאים לדיאטה כלשהי. אולם יש לדעת ש 17 קוביות סוכר שוות לערך הקלורי של חפיסת שוקולד שזה מעל ל -500 קלוריות. בקוביות סוכר כמות השומן נמוכה מאוד ולכן הן עדיפות על פני שוקולד ! לכן ניתן לגוון ובמקום שוקולד לאכול 2-3 קוביות סוכר, ורצוי קוביות סוכר חום

כמה צריך לרדת ובכמה זמן?

אל תקשיב לכל הדעות השונות לגבי קצב הירידה במשקל המקובל. אתה בתזונה נכונה ובריאה ולא בדיאטה של בחורה לפני החתונה.
לכן, קבע לעצמך מטרה קלה במיוחד: 1 ק''ג בשלושה חודשים, שזה 3 קילוגרם בשנה.
אם בכל שנה תרד 3 קילו, לא תרגיש שינוי משמעותי באורח החיים והירידה במשקל תלך ותצטבר במהלך הזמן לירידה משמעותית יותר ויותר.

עוד דברים משביעים שניתן לאכול:
הוסף לכל מאכל בצל לא מטוגן, סלרי, חסה וירקות.
כשאתה מזמין סלט ירקות במסעדה בקש באופן ברור שהסלט יגיע ללא שמן וללא רוטב עליו. את הרוטב ניתן לקבל בנפרד ולהוסיף בצורה מבוקרת.

חייב לאכול ללא הפסקה? לא מסוגל להתאפק?
הרבה באכילת מוצרים עם ערך קלורי נמוך!
אם תכרסם ותאכל ללא הרף ירקות, חטיפים לא משמינים, סלטים דלי שומן, קפה, תה, משקאות ללא סוכר וכדומה, לא תתקל בבעיה הקשה של תחושת רעב. להיפך, תוכל להיות עסוק באכילה ממושכת לאורך היום. ב 1000 קלוריות ניתן לאכול כמות עצומה של ירקות, פריכיות, מסטיקים וסוכריות מופחתות סוכר, מעל קילו פסטרמה נפוצה דלת שומן ומעולה...חצי קילו תמר מתוק מיובש, 5 קופסאות טונה ללא שמן (+בצל+כף מיונז קל), כמות אינסופית של כרוב כבוש ומלפפונים חמוצים ובערך 20 חלבוני ביצה קשה.
ב1000 קלוריות אתה יכול גם לאכול מנת המבורגר קטנה שתספיק לך בדיוק לחמש דקות, או להעביר 3 שעות עם עגבניות שרי מתוקות.

 

   

אל תתיאש מתהליך הדיאטה! הוא אינו מהיר. גם אם תוריד 1 קילוגרם בחצי שנה אתה נמצא בדרך הנכונה! אל תאפשר לעצמך לוותר. דיאטה נכונה הינה חובה לשמירה על הבריאות.

כך רזיתי 9.5 Kg עד עתה בלי מאמץ מיוחד

  • 15-11-07 94.5 Kg
  • 20-12-2007 89.5 Kg
  • 1-1-2008 88 Kg
  • 21-1-2008 87 Kg
  • 15-2-2008 86 Kg
  • 24-2-2008 85.5
  • 15-13-2008 85 Kg
  • 1-1-2009 משקל יציב!
  • 1-1-2010 ללא שינוי!
    עצות נוספות ויעילות דיאטה קלה המאפשרת ירידה מתונה במשקל
  • החלפה שיטתית של כל מאכל אפשרי בתחליף מופחת קלוריות ( לאו דווקא דיאטטי ) רכישה מרובה מאכלים ומוצרי מזון שאינם עתירי קלוריות. המנעות ככל הניתן מקניית מוצרים משמינים שאינם הכרחיים, והתעלמות ממוצרים אלו ככל האפשר. פיתוח מודעות אישית לערך הקלורי של כל מוצר מזון והתיחסות אליו בהתאם. השתדלות לבצע מעט יותר פעילות גופנית ( לאו דווקא חדר כושר או ספורט )
  • קיימות עשרות מוצרי מזון ומאכלים שונים אשר כמות הקלוריות בהם הינה נמוכה, ואף נמוכה מאוד יחסית למוצרים דומים. נפח הקיבה מוגבל, ואם תמלא אותה במוצרים שאינם משמינים באופן יחסי, יהיה לך קל יותר להמנע מהמשמינים.
  • מה כדאי לאכול ?

    בקופסת מלפפונים חמוצים יש פחות מ 50 קלוריות לכל הקופסא. רעב ? פתח קופסא של מלפפונים חמוצים ואכול את כולה. בקופסת טונה ללא שמן יש כ 120 קלוריות. בכל דיאטה מאוזנת ממליצים על אכילת טונה, אולם טונה ללא שמן הינה מוצר טפל ולא טעים. ניתן לערבב קופסת טונה ללא שמן יחד עם מוצרים אחרים ולקבל סלט טעים, משביע ולא משמין באופן יחסי.

    אפשר להכין סלטים כגון אלו :

    קופסת טונה עם 200 גרם סלט סלק אדום. סלט ירקות גדול עם קופסת טונה ללא שמן וכף בינונית של מיונז מופחת קלוריות ( צריך לסנן את המים מהסלט לפני שמוסיפים את המיונז, אחרת טעמו לא מורגש ) קופסת טונה ללא שמן עם בצל ומעט מיונז דל שומן.פסטרמה דלת שומן (' תבור ' של חברת זוגלובק ודומות )

    הפסטרמה דלת השומן היא אחד מהמרכיבים הטובים והיעילים ביותר של הדיאטה הקלה וההגיונית. ב 100 גרם פסטרמה יש פחות מ 100 קלוריות, עם אחוז שומן נמוך במיוחד.

    הכן לעצמך כריך מלחם מלא מופחת קלוריות ( שגם בריא יותר מעבר ליעילותו בדיאטה ) עם 150 גרם פסטרמה ומלפפון חמוץ. כל זה ב 280 קלוריות בסך הכל. אתה יכול לאכול ביום חמישה כריכים כאלו ועוד חבילת שוקולד רגילה של 100 גרם, ולא הגעת אפילו ל 2000 קלוריות !

    ב 2000 קלוריות אתה יכול גם לאכול גם חבילת שוקולד אחת ושלוש וחצי חבילות ביסלי רגילות של 80 גרם. האם ניתן להשוות אחד לשני מבחינת תרומה לדיאטה קלה ומשביעה ?

    3 לפנות בוקר, אני רעב, מה עושים?
    בדרך כלל רע בכזה אינו רעב אמיתי, אלא שעמום, צמא, עייפות וכדומה. אולם מילים לא יכולות לפתור את הבעיה.
    צלוחית קטנה של כף סלט טחינה/ חצילים בטחינה/ חצילים במיונז וכדומה, יחד עם קופסא שלמה של מלפפונים חמוצים עשויה למלא את הבטן ללא ערך קלורי גבוה

    מה אכלתי היום? תפריט לדוגמא

    • 2 פריכיות קלות 23 קלוריות כל אחת עם 2 כפיות שוקולד למריחה נוטלה- פעמיים היום
    • 4 קפה הפוך
    • 50 גרם פסטרמה דלה ללא כלום
    • סלט 200 גרם סלק אדום עם קופסת טונה ללא שמן
    • מנה גדולה של תפוחי אדמה ופתיתים ברוטב טעים שנשארו מארוחת יום שישי
     
    ההמלצות באתר זה הינן כלליות, מבוססות על נסיון אישי ולא על דעת מומחה בתחום. השימוש בכל מידע או המלצה מהאתר הינו על אחריותך האישית! היוועץ בבעל מקצוע מתאים אשר בדק אותך והתאים דיאטה מאוזנת עבורך. האתר כתוב בלשון זכר ומיועד לזכר ונקבה כאחד. צור קשר בנושאים טכניים ואחרים.חזור מעלה