דיאטה קלה דייטה פשוטה
 

דוגמא אישית מהמקרה שלי

אתן דוגמא מהמקרה שלי. לפני שהתחלתי בדיאטה המתונה שלי שקלתי 95 קילוגרם. מכיוון שגיליתי להפתעתי שאנשים שמנים אינם חיים עד גיל מבוגר, ושרוב הזקנים רזים, ולא בגלל חוסר במזון, קיבלתי החלטה להתחיל בדיאטה כלשהי. למרות שעד גיל זקנה יעברו שנים רבות, החלטתי להתכונן מבעוד מועד, ולדאוג כעת לבריאותי.
כל אדם שרגיל לאכול ללא חשבון יודע עד כמה משימה זו של דיאטה באמצע החיים הינה קשה ואף בלתי אפשרית. ההתמדה היא משימה שלא אוכל לעמוד בה והפסקת הדיאטה תהיה בלתי נמנעת. ידעתי שלאחר זמן קצר של סבל אפסיק את הדיאטה ואזלול בכמות כפולה ומכופלת. אם כן, מדוע לחכות למצב זה בו מתחילים דיאטה ומסיימים אותה לאחר זמן קצר ללא כל בקרה? אפשר פשוט להתחיל בתזונה מתונה והגיונית, בה קל יותר להתמיד מאשר בדיאטה קשוחה ומבוקרת.
אנשים באופן טבעי מפחדים ונמנעים משינויים כלשהם. קל יותר לדחות את ביצוע השינוי מאשר לעבור תהליך המוביל אותך לדרך חדשה, טובה או רעה. תירוצים יש בשפע! דיאטה ממחר, דיאטה זה לא בשבילי, מה שצריך להיות יהיה ועוד ועוד. לכן שינוי קל ומתון, הנותן תוצאות איטיות יכול להוות פתרון לרוב המקרים .
הסכנות במוצרים שמנים, גבינות, שומן רווי וכדומה ברורות ומובנות, והייתי מודע אליהן. באופן כללי השתדלתי לא לאכול שומן מיותר. זאת אומרת שמרחתי חמאה בצורה חופשית למדי אבל לא מופרזת להבנתי.. או שאכלתי חבילת שוקולד בשני ביסים ולא שתי חבילות ברצף ... התיאור הזה מתאים לדעתי לאנשים רבים שאינם מודעים למשמעויות הבריאותיות של השמנת יתר, ואינם מכירים את הערך הקלורי של כל מוצר ומוצר.

בולמוס האכילה הלילי הוא האויב הגדול ביותר שלי! הבולמוס, מתקפת זלילה חסרת שליטה, אכילה לא מבוקרת של כמות קלוריות עצומה, חיסול סיטונאי של ממתקים ושאריות מהארון בתחושה ברורה כשמש בצהרים שמותר לי, אני צריך ומגיע לי לאכול את כל זה, זו בעיה האמיתית שיכולה להרוס כל דיטה נורמאלית .
הבנתי די מהר שקשה מאוד להשתלט על יצר האכילה המופרז, ולכן אני מכין לעצמי תחליפים ופתרונות נקודתיים.
אני מעיף מהבית ולא קונה מלכתחילה מוצרים בעייתיים שאני לא יכול להתמודד איתם. חלבה, סוגי שוקולד שונים, בעיקר האהובים עלי ביותר, קוראסונים, בורקסים ועוד. אם יהיו בבית אוכל אותם במוקדם או במאוחר, ולכן אם לא יהיו בבית הכל יהיה פשוט יותר.
טעמי, החטיף המושלם לדעתי, ידידי הטוב לאורך השנים הפך להיות מוצר מנודה אצלי בבית...
אם כבר אני אוכל במתקפת אכילה חסרת מעצורים, עדיף שאוכל שוקולד עם פתית או קריספיות ולא עם לחם, עדיף לחם קל ולא לחם רגיל, עדיף שוקולד מריר משוקולד רגיל, עדיפות 3 חבילות מסטיק ללא סוכר על פני חבילת שוקולד אחת וכדומה.

מנת פלאפל

כדי לאכול פלאפל יש צורך בהליכה אקטיבית, עמידה בתור וקניה. זו פעולה שקל להמנע ממנה, פשוט לא ללכת ולקנות! כאשר ארגיש צורך עז לאכול פלאפל אקנה לי מנה אחת. עד עתה הסתדרתי 8 חודשים ללא מצרך משמין זה.
אם כבר אקנה פלאפל, אמנע מתוספת חומוס או טחינה, אולי רק בכמות מינימלית, ואבקש שישימו הרבה סלט, אם אפשר אעדיף סלט כרוב ומלפפונים חמוצים ככל הניתן. הערך של מלפפונים חמוצים נמוך מאוד! מזיתים צריך להמנע לחלוטין, הם משמשים ליצור שמן והערך הקלורי שלהם גבוה מאוד.
פיצוחים - הפסקתי לקנות גרעינים, בוטנים, שקדים וכדומה. אם אני לא קונה אותם אני גם לא אוכל אותם, הם לא משביעים כלל ומהווים פתרון לשעמום או תעסוקה לפה. עדיף לכרסם עגבניות שרי ואפילו ביגלה אפוי על פני חצי קילו של גרעינים. בסופר אני לא טועם בכלל מהמוצרים שנמצאים למכירה במשקל. כל שקד מכיל קלוריות רבות. זו זלילה ללא תכלית שיוצרת חשק נוסף, החלטתי פשוט לא לגעת בפיצוחים וזהו.

מיונז

החלפתי את המיונז במיונז מופחת קלוריות, הטעם דומה מאוד למיונז רגיל. בנוסף הקטנתי את כמות המיונז אותה אני אוכל לכמות מינימלית. אם אני שם מיונז בסלט אני מוציא קודם את כל המים שהצטברו, כך המיונז מורגש יותר.
מפעם לפעם אני מכין לעצמי ארוחת ערב כבדה במיוחד, אך עם כמות קלוריות מתונה, למשל: סלט ענקי עם 2 קופסאות טונה במים, בצל, פלפל ירוק חריף במיוחד, מלפפונים חמוצים, קצת פטרוזיליה, שמיר וטיפ טיפה נענע, שתי כפות מיונז קל ומלח גס. כמות ענקית של סלט טעים כזה יכולה למלא כל אדם עם ערך קלורי מינימלי יחסית לכמות.

המנעות מאכילה ללא תועלת

אני מנסה לא לאכול כאשר אני לא מרגיש רעב. זה לא דבר מובן מאליו למי שמכיר את ההרגשה. הרגליים מטיילות לכיוון המקרר וההמשך ידוע... ארוחת בוקר היא ממש לא חובה עבורי, ולא חשוב לי מה אומרים כל מומחי התזונה למינהם. במהלך היום אין לי כל תחושת רעב עד השעה 2-3 בצהריים ולכן אני לא אוכל שום דבר עד שעות אלו.
לסיכום, הדרך שלי להרזיה היא הדרך הנכונה, הקלה יותר, ההגיונית והמעשית להרזייה ודיאטה נכונה.
הפחתה במוצרים משמינים ולא הפסקה מוחלטת שאין לה סיכוי עתידי.
החלפה של פריטים עתירי קלוריות באחרים ולא מניעה מוחלטת שלהם.
סבלנות בירידה במשקל ולא תוצאות מיידיות שאינן טובות לטווח הארוך.

 

 

 

 

האם לא הגיע הזמן להפחית במשקל? האם לא נמאסו עליך התירוצים? התחל כעת בשינוי גישה והסר מעליך קילוגרמים מיותרים! בשינוי יום יומי קל, באכילה מושכלת והגיונית, עם מעט מאוד התעמלות וללא תרופות וכדורים, תגיע לשיפור ניכר ויציב במשקלך!
דיאטת שוקולד ? אכילה אין סופית במהלך כל היום ? ירידה במשקל לאנשים עם אופי חלש? מה שנשמע מגוחך ובלתי אפשרי בכל דיאטה רגילה , יכול להיות פתרון אפשרי בדיאטה קלה ומתונה.

כאשר קראתי על דיאטות שונות ותפריטים הבנתי שאין סיכוי ואפילו הקלוש ביותר שאוכל להתמיד בדיאטה מסוג זה . אני אוכל גם כשאני לא רעב . למעשה אני תמיד אוכל , לעולם אני לא שבע , גם כשאני מרגיש תחושת שובע זמנית היא עוברת תוך זמן קצר ואני שוב רעב , שום דבר לא מסוגל להשביע אותי , אני חייב לאכול כל מה שנמצא מולי ולטעום כל דבר בכל אירוע , למעשה אני חייב להספיק ולאכול כמה שיותר בטרם האוכל יגמר או ארגיש חס וחלילה תחושת שובע ראשונית שתעכב אותי באכילה נוספת .
20 יחידות ג'חנון בארוחת בוקר במלון הם דבר שבשגרה , וגם נושא שאפשר לדבר עליו עם החבר ' ה .
כל עוד המשקל שלי היה יציב פחות או יותר לא הייתי מודע לבעיה , אולם עם העלייה במשקל באופן הדרגתי ממשקל של 65 בגיל 18 ועד 95 בגיל 38 החלה הבעייה להיות מוחשית יותר ויותר . יהיו אלו שיאמרו ש 30 קילוגרם ב 20 הם תהליך סביר . זו כמובן שטות , הייתי חייב להוריד כ 10 עד 20 קילו ובהקדם .
בשלב ראשון החלטתי לעצור רגע ולנשום . סיגלתי לעצמי קו מחשבה חדש : לא חייבים לאכול כל דבר המונח מולי , לא חייבים לסיים כל ארוחה , לא חייבים לבלוע מה שלא טעים ולא חייבים לדחוס לפה מאכלים תוך כדי פעילות אחרת .
אימוץ גישה זו אינו קשה במיוחד . מכיוון שאכילה זו אינה נעשית מתוך רעב , ניתן למסמס את הזמן , להתחמק , לבצע פעולות אחרות ולשלוט על הידיים והרגליים כך שיעזרו להמנע מזלילה מיותרת .
במלון אני אוכל 4-5 ג ' חנון בלבד , זה בהחלט לא מעט ! אני אוכל אותם לאט ובנחת , בבקר אני לא באמת רעב ושום דבר לא בוער לי . מחקתי מקו המחשבה את הגישה הזו שבה אני מתגאה בכמות הגדולה שאכלתי . כעת אני מבין שזה טפשי והיה לרעתי . עדיף להשוויץ בכמות הקילוגרם שירדתי .
במהלך היום עשיתי שינוי מחשבתי משמעותי , שאינו קשה במיוחד . החלטתי להפחית משמעותית בכל פריט משמין שאוכל בקלות להמנע ממנו , ולהוסיף לתפריט פריטים בריאים יותר . ורצוי שאוסיף בכמות גדולה ככל האפשר כך שיפריעו לי באכילה המוגזמת לה אני מורגל . למתענינים לגבי השינוי סיפרתי שאני נמצא כעת בשלבי תזונה נכונה ולא בדיאטה קיצונית . הדבר משפיע במקרים רבים בהם אוכלים בחוץ וצורכים מוצרים שונים ולא מבוקרים , בעיקר כאשר בן הזוג או הילדים מבקשים לאכול מחוץ לבית . הבהרתי את עמדתי לסובבים , ולמעט מקרים שבהם אין תחליף סביר , כולם סביבי מקפידים של מסעדות בהן אוכל למצוא פריטים שמתאימים לתזונה הנוכחית שלי . אם אני אוכל במסעדה אני מקפיד לאכול ארוחה טובה ומזינה שתספיק לי לרוב היום , אבל לא תהיה בהכרח פצצת קלוריות.

 

 
ההמלצות באתר זה הינן כלליות, מבוססות על נסיון אישי ולא על דעת מומחה בתחום. השימוש בכל מידע או המלצה מהאתר הינו על אחריותך האישית! היוועץ בבעל מקצוע מתאים אשר בדק אותך והתאים דיאטה מאוזנת עבורך. האתר כתוב בלשון זכר ומיועד לזכר ונקבה כאחד. צור קשר בנושאים טכניים ואחרים. חזור מעלה