טיפול "מדף" למשקפיים. מקבוצת אופטומטריה

דרור דקל‏
אני נגד כל טיפולי המדף למינהם. כאשר אופטומטריסט זורק את המשקפיים הצידה ונותן אותן ללקוח אחרי שבוע, הוא מתעלם מהבעייה האמיתית והחליט מראש שהלקוח מתלונן ללא סיבה.
ללקוחות יש מגוון גדול מאוד של סיבות לאי שביעות רצון. לעיתים לא מרוצים מהקנייה, רגישים מהרגיל לשינויי pd, אינדקס, קימור, זוית פנטוסקופית, פריזמה ורטיקלית.. יש הרבה סיבות נדירות וחריגות, וכן, יש הרבה לקוחות בעיתיים, נודניקים, שמגיבים לא בפרופורציה של כל שינוי, עם כל מיני בעיות פסיכולוגיות ואחרות.. דווקא אצל לקוחות כאלה אני מחפש עוד יותר את הבעייה, מקשיב לכל מילה שהם אומרים ומנסה להבין את הבעיה האמיתית מתוך רצף המילים והבעיות שהם מעלים. תמיד יש סיבה לכל דבר, ולפני שאני מחליט שהלקוח חוזר בתלונה לא מוצדקת, אני מחפש בכוח מה הבעייה.
תשאלו איך זה שהלקוחות לוקחים את המשקפיים אחרי שבוע ולפתע מרוצים? הם לא. הם מתייאשים מהטיפול, לא נעים להם לנדנד שוב, הם מרגישים בבעיה רק יותר מאוחר ואין להם כוח לחזור, או שחוזרים למישהו אחר (באים אלי הרבה ומספרים על משקפיים שקנו פה ושם והם זרוקים במגירה) או לך תדע. בכל מקרה לא פתרנו כלום אם לא התייחסנו ברצינות לתלונה, ולא משנה כמה הלקוח חריג או מדבר דברים משונים.
הצטרפו לקבוצת אופטומטריה בפייסבוק

‏עינת שי‏, ‏רחל פרידמן‏, ‏קרן רול שחר‏ ו-‏‏4‏ אחרים‏ אוהבים את זה.
דרור דקל בכל מקרה זה מה שאני מעביר בהדרכות שלי לכל האופטומטריסטים ברשת.

Roni Günzburger מסכימה עם כל מילה! כפי שכתבתי בפוסט אחר… אני מתייחסת לכל תלונה ומנסה למצוא את הפתרון המיטבי וברוב המקרים אנשים לא מתלוננים סתם. יש לכך סיבה וצריך למצוא אותה!

רויטל אביב דרור כל מילה שלך שווה זהב וזה הסוד של ההצלחה שלי באופטיקה שכל לקוח שלי מקבל 100% שירות על כל מוצר

שמואל ברמן כל מילה בסלע וכדאי להפנים היטב ,נדיר שמטופל מתלונן ללא סיבה.

קרן רול שחר מסכימה לגמרי ואגב גם אם הוא צריך עוד יחס אישי, תוך כדי הסתגלות למשקפיים חדשים זה חלק מהתפקיד. דבר נוסף שאני מאוד מאמינה בו זה תאום ציפיות והכנה למה צפוי בהסתגלות: עקום, כאב ראש, תרגילי עיניים לפעמים קצת משעמם. כל מה שרלוונטי. וכשמתלונן על זה אמפתיה כנה לקשיי ההסתגלות

Tags

No Comments