ניתוח הרמת גבות

ניתוח הרמת גבות יכול להיות משולב במהלכו של ניתוח עפעפיים או כניתוח בפני עצמו. יש חשיבות קריטית למיקום וצורת הגבות על פני המטופל ולכן הצוות משתמש במחקרים סטטיסיים מתקדמים על מיקום הגבות האופטימלי.

צורת הגבות שונה אצל גברים ונשים. לדיברי דר ורדיזר המנח הטבעי של גבות בגברים הינו בשולי ארובת העין הגרמית, ואילו הגבות אצל נשים ממוקמות במחצית החיצונית של הגבה, כס"מ אחד מעל לעצם ארובת העין.
מיקום הגבות עלול להשתנות במהלך השנים ולצנוח מטה, דבר המשווה מראה עייף ולא רענן. בעייה זו ניתן לפתור ע"י ניתוח גבות.
מהו תהליך ניתוח גבות?
ד"ר יוליש מיכאל הינו מנתח בכיר במרכז הרפואי המתקדם לניתוחי עיניים "מעין", ובנוסף אחראי על תחום פלסטיקת העין בבית החולים "זיו" ויועץ על פלסטיקת העין בקופת חולים "לאומית" ו- "מכבי שירותי בריאות".
לדברי ד"ר יוליש, בתהליך של ניתוחי עפעפיים ובהרמת גבות יש לדאוג לאבחון מדויק של הבעיה ולטפל בהתאם למקרה הספציפי. האם מדובר על צניחת גבות, על עודפי עור מדומים עקב הצניחה או על עודפים בעפעפיים העליונים?
בהתאם לאיבחון יתוכנן הניתוח תוך כדי התחשבות במבנה הגבה ובמוקדי צמיחת השיער. יש חשיבות לזוית קשת הגבה ולזוית החיצונית. החתך בד"כ מוסתר בקו השיער בעומק של 3 ס"מ. הניתוח עצמו נעשה בהדמה מקומית במינימום כאבים.
ההחלמה קצרה והינה בת ימים בודדים. חשוב לשמור על הרמה מדויקת מאוד של הגבות שכן כל חריגה במיקום תיצור ארשת פנים שגויה ותפגע בשפת הגוף הטבעית. גבות שאינן במקום יצרו מראה מתפלא, כעוס, עייף, מופתע, עצוב וכדומה.

ישנן גישות ניתוחיות שונות בניתוח הרמת גבות. לדברי ד"ר סגל נוח, מומחה למחלות עיניים, המשמש כמנתח בכיר במרכז הרפואי "מעין", בגישה הנפוצה ביותר (הגישה הסגורה ) המנתח יעשה חתכים זעירים במרחק מהגבות, בדרך כלל מעל קו השיער ודרכם יגיע אל הגבות וימקם אותן. התוצאה טובה ולא נשארות צלקות חיצוניות הנראות לעין. בשיטה שניה מבצעים חתך חיצוני בצורה ישירה על פני הגבות והצלקת עשויה להראות בעתיד.

באדיבות שאל את הרופא https://www.medonline.co.il/

למעבר לפורום ניתוחי עפעפיים לחצו כאן:

https://www.medonline.co.il/forums/Plastics-of-the-eye-Forum

Tags

No Comments