לימודי מוסמך מדעי הראייה והאופטומטריה M.Optom

לימודי מוסמך מדעי הראייה והאפטומטריהבעשורים האחרונים חלה התפתחות גדולה ומרשימה בחקר מדעי הראייה הבסיסיים ובטכנולוגיות הקליניות של הראייה. התפתחות זו יצרה ביקוש לידע בתחום והובילה את המכללה האקדמית הדסה לבניית תכנית המשך ללימודי התואר הראשון – לימודים לתואר שני במדעי הראייה והאופטומטריה.

 

 

צוות ההוראה בחוג כולל מומחים מן השורה הראשונה בתחום וגם מומחים בעלי שם עולמי המוזמנים מחו”ל ומנחים קורסים בנושאים מיוחדים באופטומטריה שאינם נלמדים בארץ (דוגמת אופטומטריה וליקויי למידה). התכנית מוסמך במדעי הראייה והאופטומטריה M.Optom מקנה לבוגריה יתרון מקצועי מובהק, הרחבת אופקים תיאורטיים ויישומיים ואתגר אינטלקטואלי. אין ספק כי בוגרי התואר השני יצעידו את מדעי הראייה והאופטומטריה בישראל לתוך המאה ה-21 ויקדמו את המקצוע בישראל.

היקף הלימודים והמקצוע

משך הלימודים הינו יום בשבוע למשך 4 סמסטרים. בכל סמסטר ישנם מספר ימי לימוד מרוכזים.
מדעי הראייה והאופטומטריה עוסקים בחקר העין, ובמנגנונים שבעזרתם מתרגם המוח לראייה את המידע המגיע אליו מן המערכת האופטית של העין. מקצוע מדעי הראייה והאופטומטריה הוא רב-תחומי מעצם מהותו ונכללים בו תחומים מגוונים: ביו-כימיה, ביו-פיזיקה, מדעי המוח ורפואת עיניים.

בוגרי התואר השני מנכסים מיומנויות מוגברות בתחום. הם מסוגלים לאתר ליקויי ראייה בשלבים ראשוניים ולספק ללקוחותיהם בדיקת עיניים אמינה יותר וכישורים ייחודיים בעדשות מגע מתקדמות ושיקום נוירו-ראייתי. תכנית הלימודים מקנה לבוגרים את הכישורים הבסיסיים לביצוע מחקר ולפיתוח רעיונות ומוצרים חדשים.

התוכנית נועדה לחשוף את האופטומטריסט להתפתחויות שחלו בשנים האחרונות במדעי הראייה ולצייד אותו בכלים ויכולת לתת מענה לצרכים המתרבים והולכים בתחום זה. התוכנית מייצרת תשתית המייסדת ומסדירה את הרמה האקדמית של האופטומטריה בארץ, מעבר להכשרה של תואר ראשון. המקצוענות הנרכשת בלימודי התואר השני היא שילוב של ידע ומצוינות במדעי הראייה, המלווים בהעמקת הידע התיאורטי והידע המעשי באופטומטריה קלינית וברפואת עיניים.

* לראשונה: התמקצעות בעדשות מגע או שיקום נוירו-ראייתי

תחומי לימוד עיקריים
קורסים במדעי היסוד: ניורו-פיזיולוגיה של מערכת הראייה, פיזיולוגיה וביו-כימיה של העין, תפיסה חזותית, ראיה דו עינית וגנטיקה.
קורסים בחשיבה מדעית, מתודולוגיה, כלי מחקר ושיטות מחקר: ביו-סטטיסטיקה, אפידמיולוגיה וכתיבה מדעית
קורסים שמתמקדים באופטומטרייה מבוססת ראיות: מחקרים פורצי דרך מהשנים האחרונות שקובעים את נוהלי הבדיקה וקביעת המרשם האופטומטרי
קורסים קליניים: קשיי למידה ודיסלקציה, שיקום נוירו-ראייתי, אופטומטריה בילדים , גלאוקומה ומחלות רשתית, עדשות מגע.

הלימודים מתחילים ביום שלישי ה-18 בפברואר
מלגות לנרשמים עד 01.01.2014 (3000 ש"ח לכל הנרשמים. 5000 ש"ח לנרשמים שבעלי 85 ומעלה ממוצע תואר ראשון)

המאמר מטעם מכללת הדסה ירושלים.
liatg@hadassah.ac.il
02-6291968

Tags

No Comments