השפעת ניטריק אוקסיד בעין

מחקר חדשני על השפעת ניטריק אוקסיד בעין התפרסם בכתב העת הדלקת הבינלאומי היוקרתי. המחקר זכה לשבחים מקיר לקיר בקהילה המדעית הבינלאומית.
חוקרי ומדעני המחקר ומפרסמי המאמר: ד"ר ניר ארדינסט, ד"ר נועם שוחט, פרופ' אלי מועלם, ד"ר קלאודיה יהלום, ד"ר הדס משולם, ד"ר אירן ענתבי, פרופ' חיים עובדיה ופרופ' אברהם (אבי) סולומון

תרגום תקציר המחקר:
מטרת המחקר
במחקר זה נבדקו תאי דם מונוציטים היקפיים, תאי הלחמית ואפיתל תאי קרנית על תכשיר חדש והשפעתו על שחרור ניטריקאוקסיט (תחמוצת חנקן), חסימתו, מנגנונו ודרכי הפעולה בעין, מערכת החיסון וריפוי הדלקת.
תאי דם מונוציטים היקפיים, תאי הלחמית ואפיתל תאי קרנית תורמים לתהליך הדלקתי במשטח העין על ידי שחרור ציטוקינים דלקתיים. בנוסף, לתחמוצת חנקן (NO) יש תפקיד חשוב בתגובות דלקתיות במשטח העין. במחקר הנוכחי, שנועד לאפיין את היכולת של תאים אלה ומונוציטים בדם לשחרר תחמוצת חנקן בתגובה לציטוקינים וlipopolysaccharide (LPS), ומראים כי חומצת אלפא לינולאית-(ALA) מעכב התגובות הללו.

שיטות
תאי דם מונוציטים היקפיים mononuclear (PBMCs), תאי הלחמית ואפיתל תאי קרנית והתרביות המשותפת של HCF וPBMC טופלו בשילובים שונים של מעוררים דלקתיים, כוללים interleukin יחד עם TNF -α, אינטרפרון (IFN) ו LPS. רמות הניטריטγ ו- IL-1β וLPS נמדדו בsupernatants תא עם ובלי ALA על ידי בדיקת תגובת Griess ב 24, 48 ו -72 שעות בהתאמה הביטוי של synthase 2 תחמוצת החנקן (NOS-2) הוערך על ידי-Real time PCR ושאר בדיקות גנטיות.

תוצאות
כל שילובי ציטוקינים בעל השפעה מושרה על הפרשת ניטריט אוקסיד בתאי דם מונוציטים היקפיים (PBMCs), תאי הלחמית יחד עם שיתוף תרבית עם HCF, אך לא בתאי HCE. טיפול בשילוב של IL-6, LPS, TNF-α, γ IFN- וIL-1β מושרה ההפרשה הגבוהה ביותר ניטריט (2.91 הקיפול, P <0.01) בהשוואה לתאים מודגרות במדיום לבד. הפרשת ניטריט הופחתה על ידי 38.9% (P <0.05) לאחר הטיפול בALA לבד. PBMC עם HCF עם ובלי טיפול ALA culturing-שיתוף הראה תוצאות דומות ברמת ניטריט כ, בהשוואה לPBMC לבד. בנוסף, ALA ירד באופן משמעותי NOS-2 ביטוי בHCF על ידי 48.9% (P

NO מחקר
אי דם מונוציטים היקפיים mononuclear (PBMCs), יחד עם תאי הלחמית והתרביות המשותפת של HCF וPBMC הפרישו ניטריק אוקסיד. הירידה בשחרור ועיכוב ניטריט של NOS-2 מצביעה על כך לחומצה לינולנית יכולה להיות השפעה אנטי דלקתית הן בתאי דם מונוציטים היקפיים (PBMCs)תאי הלחמית ואפיתל תאי קרנית. זה מצביע על כך שחומצה לינולנית יכולה לשמש כתכשיר אנטי דלקתי חזק בדלקת משטח העין.

Tags

No Comments